COPILUL CUMINTE DE ȘCOALĂ GENERALĂ

” Copilul nu trebuie creat. El se autocrează. Unicul creator este existența” OSHO

COPILUL CUMINTE DE ȘCOALĂ GENERALĂ

COPILUL CUMINTE DE ȘCOALĂ GENERALĂ

poza-08-mai-2016

Cine este el?! Cum este el?!

Copilul de școală generală, puțin timid, mai interiorizat, foarte inteligent și empatic, care, binevoitor, ascultă și aplică aproape tot ce-i spui… Are între 6 și 11/12 ani, e liniștit și echilibrat. E complet deschis emoțional către voi. Poate fi băiețel sau fetiță. E vesel, jucăuș, vorbește ca adulții, vrea să fie ca voi, să vă intre în voie. E perioada când vine cu plăcere acasă și merge fericit, în vacanță, cu părinții.

E ascultător…mă rog, relativ!!! E normal pentru tine, ca părinte, să-ți facă plăcere că te ascultă fără prea multe proteste și fără prea multe comentarii…mă rog, relativ!!!  E normal, ca părinte, să-ți facă plăcere să ascuți și să șlefuiești acest minunat și complex instrument: mintea copilului tău. Mintea lui are nevoie să se umple și are nevoie să se golească. Varietatea și schimbarea îi cresc inteligența și înțelegerea.

O lume întreagă se înghesuie să-l evalueze, admonesteze, disciplineze, aprecieze sau critice. Și culmea, el e chiar receptiv.Dar foarte puțini vor fi cei care o vor face cu dragoste. Că așa e viața și lumea. Foarte puțini îl vor accepta, așa cum este el cu adevărat. Nu vi se întâmplă și vouă același lucru?!

Așa că nu vă transformați în profesori pentru copilul vostru. Are destui la școală!

Ce să-l învățați?

Întâi ,iubirea voastră și strădania lui!

De la 7-8 ani copilul poate fi învățat că iubirea părintească e necondiționată, dar încrederea și respectul se câștigă prin purtare. Are nevoie de toate trei pentru a se dezvolta armonios. Iubirea deschide poarta, iar strădania copilului trezește respectul și încrederea părinților și profesorilor săi. Fără să dai iubire părintească, nu primești strădanie! Părerea mea este că, la această vârstă, mesajul trebuie să fie că, prin strădanie, orice poate fi iertat și îndreptat. Asta contribuie la formarea caracterului.

Apoi, formați deprinderi sănătoase!

Dorința copilului de a fi pe plac, de a imita adulți, vă ajută pe voi, părinții, să implementați în perioada școlară bune obiceiuri și conduite de trai, de relaționare, bune maniere, alimentație sănătoasă, reguli de îngrijire corporală.

E vremea regulilor, principiilor, managementului vieții, ordinii și disciplinei.Deci, faceți reguli!  Folosiți cuvinte ”serioase”, de adulți; cuvinte ca” seriozitate, organizare, onoare, respect, sănătate, societate” Creați modele de comportament și reacție. Observați copilul și mecanismele minții și inimii lui; o să vă regăsiți acolo.

Faceți asta fără prejudecăți. Ca un om de știință. Apoi încercați să înțelegeți și să acceptați. Din acceptare și iubire, vin soluțiile de educație. Profitați acum, cât e deschis.

Fără recompense materiale! Recompensa este însăși viața ordonată și sănătoasă pe care o duce. Recompensa este chiar intrinsecă, este armonizarea cu ceilalți din ambientul lui social și familial. Recompensa e mulțumirea lui și a părinților. Fiți recunoscători și exprimați-vă admirația pentru realizările copilului vostru.

Acum e momentul! Nu-l ratați!

Dacă l-ați scăpat e mai greu. Fiți prezenți și acționați. Asta-i arta de a fi un părinte bun pentru copilul mare! Să știi să folosești momentul oportun. Să nu-l irosești. Pentru că, copilul vostru de școală generală, chiar vrea să învețe de la voi! Vrea să fie matur, vrea să se armonizeze.  Și pentru că  vrea, va fi automat mai ușor.

Dați-i și cereți-i cu măsură!

Hrăniți și intelectul emoțional, deși pare că nu trebuie. Alternați hrana pentru emisfera stângă, cu care învață în lumea noastră reală, cu hrana pentru emisfera dreaptă, cu care accesează imaginația, creația, ingeniozitatea și originalitatea, calitățile artistice și spirituale. Alternați odihna cu activitatea; intelectul cu sportul; matematica cu preocupările artistice.

………………………………………………………………………...

Și apoi… jucați-vă cu el!

După disciplină și reguli vine distracția!

Dați-i voie, măcar o dată în cursul zilei, să-și iasă din ritm și din program: să țipe, să se agite, să fugă, să cânte, să danseze, să se prostească, să fie obraznic, să fie mânios, să se descarce pe voi, să fie liber de constrângeri… măcar 30 minute, în fiecare zi. Și ca să fie totul perfect și bucuria maximă,  însoțiți-l în acest proces de descătușare și eliberare de energii. O să vă iubească pentru asta! Și o să vă simțiți și voi, minunat!

Poate deveni un ritual; și dacă perseverați, acest joc cu implicații serioase, va dizolva multe tensiuni și frustrări acumulate de voi și de copilul vostru, în viața de zi cu zi.

 

…………………………………………………….

Cum se face educația?

Adevărul este că, în diferite culturi, pe mapamond, abordarea educațională a copilului diferă mult. De exemplu: grecii, negociază. Nemții impun. Românii forțează. Americanii cedează la presiuni. Nordicii și englezii sunt complet libertini. Arabii supun. Francezii și finlandezii tot experimentează. Chinezii înregimentează.

Nimeni nu poate să vă furnizeze rețeta ideală pentru creșterea și educația copilului vostru .Tocmai pentru că este unic. E ca la diete: nu funcționează decât personalizat…

Părerea mea este să-l studiați și să vedeți la ce metodă sau asocieri de metode este mai receptiv: prin cooperare și înțelegere/prin negocieri/ după explicare și acceptare / prin modele de urmat.

Nu înseamnă că știi tot timpul, dinainte, ce trebuie să faci. Adevărul e că nu știi!

Nu vă bucurați dacă e foarte cuminte!…

 Un copil prea cuminte e o capcană pentru părinții săi. De ce?

Copilul condiționat să fie prea cuminte, este ca o pasăre care n-are voie să zboare. El încearcă să intre mereu în voia părinților săi, fie din iubire, fie pentru că i-a fost ciuntită voința de exprimare și i s-au dovedit permanent superioritatea și autoritatea părintească sau profesorală.

Se poate pierde pe sine, în acest proces de supunere în fața autorității părintești. Și, cu siguranță, va spune ”DA” mai târziu oricărei autorități, chiar dacă e imorală, necinstită, ilegală sau contrară intereselor lui…Pentru că așa a fost condiționat; să asculte fără să pună la îndoială autoritatea.

” DA”-ul unui copil prea cuminte nu este valoros, pentru că nu are integritate! Inițial, orice copil opune rezistență. Pentru că este unic și creativ. Inițial,  orice copil alege un drum original. Apoi este pervertit, schimbat, de societate, profesori școală, anturaj, modele false. Întotdeauna cei originali și creativi, cei altfel, au fost incomozi pentru sistemul de învățământ și pentru părinții lor. Însă doar ei, cei care se opun și rezistă uniformizării și înregimentării în modele prestabilite și paternuri sociale, doar ei sunt cei care schimbă lumea, indiferent de cum o fac. Iar după ce i-a criticat și s-a opus nonconformismului lor, societatea sfârșește, paradoxal, în a-i transforma în eroi.

 Sunteți părinți! Iubitori, iertători, capabili să mai pierdeți câte o bătălie, de dragul copilului vostru.

Bineînțeles că și acestui copil îi trebuie limite: trebuie îndrumat să descopere ce simte, ce vrea, când și cui trebuie să spună ”Nu!”, pe principiul ”Eu sunt ok dacă tu faci ce simți că trebuie să faci, nu ce vreau eu”. El nu trebuie să fie dependent de mulțumirea și satisfacția părintească, ci de sine și de realizările sale.

…………………………………………………………

Fiți un tată și o mamă adevărați pentru copii voștri de școală generală!

Să se simtă întăriți, apreciați, încurajați în originalitatea lor; ei au nevoie de o anumită atmosferă pentru a crește frumos, apărați de excesele societății, anturajului, școlii.

 

Mesajul meu:

 Credeți că eu am reușit, ca părinte, să aplic așa frumos și organizat tot ce scriu aici? Aiurea! Nici vorbă! Dar, vă dau cuvântul meu de onoare, că m-am străduit din toată inima. Am fost prezentă. Am fost atentă. Am gândit. Am citit. M-am sfătuit. Și apoi, împreună cu soțul meu, am făcut și noi ce-am putut…

Mult?! Puțin?!….

Dragii mei,  vă doresc succes la școala părinților, care nu are note și nu se termină niciodată!

Articole similare

poza-21-mai-2016

IUBIREA PĂRINTEASCĂ NU-I ÎNGRIJORARE!

Data publicarii: 2017-01-12 Publicat in Categorie: Colectia cu Idei
blog-copil-gradinita2

REȚETA MEA PENTRU UN COPIL MIC CUMINTE 3

Data publicarii: 2016-02-28 Publicat in Categorie: Colectia cu Idei

Medic Primar interne - PEDIATRIE

Ambulatoriu de specialitate

Lămurim ce e neclar! Dărâmăm ” mituri populare” despre sănătate și boală la copil! Discutăm despre prevenirea bolii, semne de alarmă și agravare , imunitate, sensibilități familiale.

Detalii